💝 امام باقر (ع) فرمودند:
👈سوگند به خدا ! شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی داشته باشد و از او اطاعت کند. ای جابر ! شیعیان ، شناخته نیستند مگر به تواضع و فروتنی و امانتداری و زیاد یاد خدا کردن و روزه و نماز و نیکی به پدر و مادر و تعهد نسبت به همسایگان فقیر و زمینگیر و مقروض و یتیمان و راستگویی و تلاوت قرآن ( فهم قرآن ) و بازداشتن زبان از غیبت مردم ، آنان در همه کارها امین اطرافیانشان هستند.

📚کافی جلد 2 صفحه 74 حدیث 3

 
💝 امیر مومنان حضرت علی (ع) فرمودند:

👈 شیعیان ما ، کسانی هستند که در راه ولایت ما ،به هم بذل و بخشش میکنند.و به همدیگر ، در دوستی ما ، محبت میکنند و در راه زنده نگه داشتن راه و روش ما ، به زیارت یکدیگر میروند.آنان ، اگر خشمناک شوند ، به ظلم در نمی غلطند و اگر خشنود باشند ، اسراف و زیاده روی نمی کنند.مایه ی برکت همسایگان و موجب سلامتی و آسایش افراد مرتبط با آنان ، هستند.

📚اصول کافی جلد 2 صفحه 236 حدیث 24

 
💝 امام صادق (ع)به یکی از اصحاب فرمودند :
 
👈 بر تو باد پرهیز از افراد پست ! همانا ! شیعه علی (ع) ، کسی است که شکم را از حرام پُر نسازد و از مفاسد جنسی بر حذر باشد و سخت کوش باشد ، برای خدا کار کند و به پاداش او ، امیدوار باشد و از عذاب او ، بهراسد . زمانی که آنها ، را ( این چنین ) دیدی ، ( بدان که) شیعه من ، هستند.

📚کافی جلد 2 صفحه 233 حدیث 9

 
✅ ابوحمزه گوید : شنیدم که

💝امام صادق (ع) می فرمود : شیعیان ما ، نسبت به هم مهربان هستند.آنان ، زمانی که خلوت کنند ، خدا را یاد میکنند ( یاد ما هم ، یاد خداست ) زیرا ، وقتی که ما یاد شویم ، ذکر خدا شده است و هنگامی که دشمنان ما یاد شوند ، شیطان ، یاد شده است.

📚کافی جلد 2 صفحه 186 حدیث 1

 
💝 امام باقر (ع) فرمودند :

👈 به یقین ، شیعه علی (ع) ، به ورع و سخت کوشی و سِر نگهداری و دور بودن از کینه ها و محبت به دوستان خدا ، شناخته میشود.

📚بحارالانوار جلد 66 صفحه 493

 
💝 امام صادق (ع) فرمودند:

👈 هرکس این سه چیز را انکار کند ، شیعه ما نیست : معراج و سوال قبر و شفاعت.
📚بحارالانوار جلد 18 صفحه 34 حدیث 44

 
💝 امام صادق (ع) فرمودند:
👈 ای شیعه آل محمد (ص) ! همانا ، کسی که هنگام غضب ، مالک نفسش نباشد و با همنشین ، خوش رفتاری نکند و با رفیق ، خوش رفتار نباشد و با آشتی کنندگان مصالحه خوب نکند و با مخالف ، مخالفت درستی نداشته باشد ، از ما نیست.

📚تحف العقول صفحه 38