شما آقا/خانم محترمی که از مشکل خود مطلعید و حتی از این شرایط خود به ستوه آمدید، می توانید با اتخاذ و کار بست تدابیر ارائه شده در ذیل، بر مشکل بدبینی خود فائق آئید:🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
به هنگام تهاجم افکار منفی و آزار دهنده به ذهنتان، با یادآوری ارزش های مثبت همسرتان (اهمیت فراوان او به رابطه خانوادگی و زناشویی، عشق و علاقه مندیش به زندگی با شما، و...) با آن افکار مزاحم مقابله نمایید و مکرر به خودتان بگویید هیچ دلیلی برای توجه کردن به این افکار وجود ندارد👌

● با واقعیت مواجه شوید🔽
از گمان های بد، تعصبات غلط و توهمات بیجا به شدت اجتناب کنید؛ مطابق با موازین عقل و وجدان رفتار نمایید و باورهای شناختی منفی و تهدید کننده خود را تغییر دهید.💖
هنر است به هنگام احساس تهدید، سعی کنید احساس خود را تجزیه و تحلیل کنید و همانند یک قاضی منصف به محکمه بروید و شواهد و قراین موجود را با رعایت انصاف به دقت بررسی کنید و برای اثبات شواهد و ادله های خود، آن ها را زیر سوال ببرید مثلاً، از خودتان بپرسید:🔽
به چه علت تلفن های همسرم را چک می کنم؟ به کدام دلیل احساس می کنم همسرم به من علاقه مند نیست؟ چه دلایل منطقی دارم تا به قطعیت ثابت کنم ارتباطات اجتماعی همسرم دچار مشکل است؟ و... در نهایت این نکته را بسنجید که آیا این شواهد و ادله های شما قطعی هستند یا ظنی و احتمالی؟♦️

● خداوند متعال در قرآن می فرماید:🔽
ای کسانی که ایمان آوردهاید از بسیاری از گمان های بد اجتناب کنید زیرا بعضی گمان ها گناه است (۱) .
توهمات بیجا و شواهد پوچ، نسبت خیانت به کسی دادن و در موضع غیر غیرت، غیرت به خرج دادن رفتاری ناپسند و پر مسئولیتی است که می تواند تبعات منفی بیشماری داشته باشد و چه بسا فرد پاک دامنی را متهم به فساد نماید و یا او را متمایل به گناه کند