آقای هاشمی رفسنجانی ، آقای روحانی ، آقای ظریف ، سلام علیکم و رحمة الله ؛ خدا قوت ؛ در آبان ماه سال 59 ، یعنی 35 سال قبل ، بنده و هم سن و سالانم در این دنیا نبودیم ؛ اما متعجبم از رفتار امروز شماها در مقابل امریکا ، در حالیکه از ریز اتفاقات آبان 59 و توافق انجام شده ما بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا مطلع هستید ؛ از روی تاریخی که خودتان آن را ساخته اید ، برایتان میخوانم 👇🏻


در پیمان الجزایر ، در آبان سال 59 ، آمریکا مطابق ماده‌ی یک بیانیه‌ی عمومی ، تعهد کرد که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ، سیاسی یا نظامی ، در امور داخلی ایران مداخله نکند . این تعهد به منزله‌ی پذیرش اولین شرط از شروط چهارگانه‌ی مجلس شورای اسلامی بود .

همچنین مطابق مواد 2 ، 3 و 4 ، آمریکا متعهد شد که کلیه‌ی تحریم‌های تجاری ایران را لغو کند ، اموال محمدرضا پهلوی را به ایران بازگرداند و دارایی‌های ایران را ، که پس از بحران گروگان‌گیری توقیف شده بود ، آزاد کند .

اما ایالات متحده امریکا بدون توجه به تعهدات این توافقنامه ، هیچ کدام را عملی نکرد !!!


نمیدانم شما چطور به مذاکره با کشوری خوشبین هستید که 35 سال پیش تعهد کرده بود تمام تحریمها را بردارد !!! 35 سال میدانید یعنی چه ؟! یعنی امریکا بیش از تک تک روزهای عمر من و میلیونها جوان ایرانی ، به این کشور خیانت نموده ... حالا اینکه با چه رویی میگویید "تابوی مذاکره مستقیم با آمریکا شکسته شده و بازگشایی سفارت امریکا در تهران غیرممکن نیست" ، واقعا جای تعجب دارد . و تعجب بیشتر من از این است که خود را پیرو خط امام خمینی ره میدانید و از او خاطراتی را میگویید که هیچکس غیر از شما آنها را نشنیده است (!) ، اما یادتان رفته که امام ره در پیام پذیرش قطعنامه‌ی 598 سازمان ملل متحد ، در تبیین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ، صراحتا فرمودند :


«نکته مهمی که همه باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهان‌خواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند . به یقین آنان مرزی جز عدول از همه‌ی هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی نمی‌شناسند . به گفته‌ی قرآن کریم ، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمی‌دارند ، مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند...»


نکنید ، به ملت و تاریخ خویش خیانت نکنید ...