حضرت صادق آل محمّد صلوات اللّه علیهم حکایت فرماید:
آن هنگام که صحرای محشر بر پا شود و خداوند تمامی بندگانش را زنده احضار نماید، صدائی به گوش همگان خواهد رسید که: ای جماعت! چشم‏های خود را ببندید و سرهای خود را به زیر افکنید، چون که فاطمه دختر محمّد صلّلی اللّه علیه و آله می‏خواهد از پل صراط عبور نماید.
پس همگان چشم‏های خود را می‏بندند و حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها در حالی که هفتاد هزار فرشته او را مشایعت و همراهی می‏کنند، وارد می‏شود و در یکی از موقف‏ه ای مهمّ محشر توقّف می‏فرماید.
پس از آن پیراهن به خون آغشته حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السلام را در دست گرفته و به محضر ربوبی پروردگار عرضه می‏دارد: پروردگارا! این پیراهن فرزندم، حسین می‏باشد، تو خود آگاهی که با فرزندم چگونه رفتار کردند.
در این هنگام، صدائی از طرف خداوند متعال می‏رسد: ای فاطمه! هر خواسته و تقاضائی داری بگو، که برآورده خواهد شد.
و حضرت زهراء سلام اللّه علیها اظهار دارد: خدایا! انتقام مرا از قاتلین فرزندم، حسین بگیر.
پس شعله ‏ای مهیب از آتش بر پا شود و زبانه‏ کشان یکایک قاتلین امام حسین علیه السلام را فرو بلعد، همان طوری که پرنده ‏ای که دانه از زمین ‏برچیند.
و سپس به عمق دوزخ برگردد و تمامی آن افرادِ ظالم، به عذاب‏های دردناک مجازات و عقاب خواهند شد.
بعد از آن، فاطمه زهراء سلام اللّه علیها به سوی بهشت حرکت می‏نماید و در حالی که ذراری و دوستان و علاقه‏ مندانش همراه او می‏باشند، وارد بهشت خواهند شد؛ و از انواع برکات و نعمت‏های آن بهره‏ مند می‏گردند.
____________

📖**أمالی مفید: ص 130 ، ح‏6 و در کتاب احقاق الحقّ: ج 25، ص 222 به نقل از امیرالمؤمنین علیّ علیه السلام از پیامبر اسلام صلّلی اللّه علیه و آله وارد شده است.***